Retur og reklamasjon

Angrerett ved kjøp fra nettbutikk

For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. Skulle du angre et kjøp melder du dette til oss via kontaktskjemaet eller du sender varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og vedlegger utfylt angreskjema. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt. Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte. Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Les mer om hvordan skal varen leveres tilbake.

 Angrerskjemaet kan lastes ned her.

Retur og reklamasjon

Dersom produktene har feil eller mangler blir de behandlet som en reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven så sender vi deg ny vare. Det er viktig at feil og mangler meldes så snart de oppdages via kontaktskjemaet. Ved reklamasjoner dekker vi selvfølgelig portokostnadene. Du skal få sent et postetikett via e-post etter reklamasjon er godkjent.

Varer som ikke kan returneres
Du mister ikke angreretten ved å åpne forsendelsen så lenge produktet kan leveres i tilnærmet samme stand og mengde. Produktet er ikke levert i tilnærmet samme stand og mengde - og angreretten vil følgelig bortfalle - blant annet dersom du:

  • Har tatt produktet i bruk som ditt eget
  • Originalemballasjen er skadet eller om varen mangler medfølgende lapper, manualer, bruksanvisninger etc

Ellers forutsetter det at produktet med tilbehør ikke har blitt påført riper, slitasje eller andre synlige skader, for at krav om angrerett kan godkjennes. Hvor dette ikke er overholdt, vil varer som kommer i retur, bli returnert til avsender.

Når og hvordan skal varen leveres tilbake?

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist) via kontaktskjemaet. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Transportkostnadene tilfaller kunden ved retur (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). De returnerte varene må sendes med sporing, og pakkes inn slik at de ikke kan skades. Det er kunden sitt ansvar at pakken kommer frem til oss.

NB! Varer som returneres til oss i postoppkrav, rekommandert sending eller som "pakker til hentested" vil ikke bli hentet. 

Hvilken adresse skal du sende returen til?

SuperMagneter.no
New Perspectives AS
Dalaneveien 10
4618 Kristiansand
Telefon (for returfrakt): 40197387‬

Tilbakebetaling

Etter mottak og godkjent retur tilbakebetales beløpet innen 7 dager fra vi mottok returen. Tilbakebetalingen skal skje ved samme betalingsmiddel som forbrukeren benyttet.

Uavhentede pakker

Posten sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale postkontor. Dersom pakken ikke er hentet innen 14 dager, returneres den til oss. SuperMagneter.no forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr på kr 250,- eks. mva for uavhentet vare, dette for å dekke våre kostnader i forbindelse med brudd på avtale. Ønsker du å benytte deg av 14 dagers angrerett, ber vi deg hente ut pakken og kontakte kundesenteret for å få returinformasjon. Benytter du deg av denne retten, vil du kun måtte betale returfrakt til oss.

Retur og angrerett ved bedriftskjøp

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp/avtaler mellom virksomheter. Supermagneter.no gir ikke angrerett på leveranse av produkter til bedrifter, så fremt annet ikke er skriftlig (e-post /chat) avtalt.

Retur av bestillingsvarer

Bestillingsvarer defineres som varer vi ikke har i vår nettbutikk per bestillingsdato. Disse bestilles til deg og har leveringstid mellom 5-25 virkedager. Ved retur av bestillingsvarer belastes 40% av salgssummen for å dekke inn våre kostnader. Frakt blir ikke refundert.

Retur av spesialbestilling

Retur av spesialbestilte varer er ikke mulig. Med spesialbestilling mener vi varer som blir produsert for deg etter dine ønsker.